24

mrt 2020

Bananenbrood

Het smaakt bijna als een oude vertrouwde plak cake maar is echt véél gezonder. Say what?! Ja het kan! Ik kan hier heel kort over zijn. Het is een heel gemakkelijk recept om te maken en lever je veel koolhydraten. Ideaal voor een trainen. Misschien is tijdens deze corona periode je training niet helemaal zoals je gewend bent. Maar de timing van voedingsstoffen rondom je training is nog steeds van belang! Cheers!

Ingrediënten: •3 rijpe bananen •4 eieren •1 theelepel vanille extract •200 gram volkorenmeel •50 gram fijne havermoutvlokken •2 theelepels bakpoeder •1 theelepel baking soda •Snufje zout •150 gram blauwe bessen

Bereidingswijze:

Verwarm de oven voor op 180 graden. Schil de bananen en pureer deze met de staafmixer tot een gladde mousse. Voeg de eieren toe en pureer kort mee tot er een beslag ontstaat. Voeg alle droge ingrediënten samen in een kom. Roer het bananenmengsel hierdoor en klop met een garde tot een beslag. Voeg de bosbessen toe en roer deze er nog zachtjes doorheen. Bekleed een cakeblik met bakpapier. Giet vervolgens het mengsel erin. Bak voor 50 minuten in het midden van oven. Kijk eventueel even na 40 minuten om te zien of de cake niet te bruin wordt. Je kunt er dan altijd wat aluminiumfolie overheen doen en rustig laten doorgaren in de oven.

p.s. de foto is van Verseoogst.nl