05

nov 2019

GranolaBars

Ik was het zat dat zoveel mueslirepen onnodige ingrediënten bevatten. Veel suiker, veel plak en onnodige dingen om ze lekkerder (“…”) en langer houdbaar te maken. Nevermind, we maken ze gewoon heel gemakkelijk zelf wel! Deze granolabar is een echt voedzaam energiebommetje, genoeg om als tussendoortje te nemen voor het trainen (let op, hij is best pittig dus ik wil je aanraden ‘m niet vlak voor het sporten te nemen) of als eerste herstelaanzet voor na je training. In één reep zit ongeveer 7 gram eiwit, 33 gram koolhydraten, 13,5 gram vet en maar liefst 5 gram vezels. Lekker voedzaam dus! Wil je de reep lager in vetten? Laat dan de kokosrasp achterwege.

Ingrediënten:

200 gram dadels (ontpit)

170 gram ongezouten gemengde noten

190 gram (grove) havervlokken

80 gram kokosrasp

2,5 eetlepel honing

Snufje kaneel

Bereidingswijze

Verwarm de oven voor op 180 graden Celsius. Bekleed een bakblik met bakpapier. Doe de noten in de keukenmachine (of daarvoor geschikte blender) en hak deze grof met de machine. Bewaar de noten even in een apart kommetje. Doe vervolgens de dadels in een keukenmachine (of blender) en mix dit goed door elkaar. Er zal een soort pasta ontstaan. Voeg vervolgens de noten, samen met alle andere ingrediënten toe en kneed tot een plakkerig “deeg” ontstaat. Verdeel het deeg over het bakblik. Zorg ervoor dat deze overal even dik is. Bak in 25 minuten goudbruin. Eventueel na 15 minuten af te dekken met wat aluminium folie. Snijd in stukken wanneer deze nog een beetje warm is. Tijdens het koelproces zal het namelijk verder uitharden.

Meer recepten? Keep an eye on the blogs! Of volg de instagram van @josettevantoor want in de stories komen ook geregeld recepten voorbij!