Een van mijn favo vega burger ever, de Pompoen Burger! Super makkelijk, Super snel, Super voedzaam én Super Super lekker. Prima geschikt om als maaltijd voor een training te nemen vanwege de koolhydraat samenstelling. Eetsmakelijk! Check de Link voor het bereidingsfimpje! (https://www.facebook.com/veelbeter/videos/1621277247893775/) READY FOR A PRE-WORKOUT BURGER?Enjoy!Pompoen-Quinoa BurgersVoor 4 burgersIngrediënten:- 100 gram quinoa- 150 gram pompoen, in stukken gesneden- 1 teentje knoflook- 1 rode ui- Handvol basilicum- 50 gram volkorenpaneermeel-

“Voeding is natuurlijk voor iedereen belangrijk en dus zeker ook voor jonge sporters” aldus Josette van Toor. Hierbij gaat het niet alleen om het totaal plaatje qua gezondheid, groei en prestatie maar ook om een stukje bewustwording. Waarom is voeding belangrijk? Ik vind het ontzettend leuk om met jonge talentsporters te mogen werken. Het is dankbaar als ze terugkoppelen dat ze meer energie hebben en het langer volhouden. Amine Boushaba

Magnesium bij spierkrampen? Hoe zit het precies? (mini Review) Krampen rondom het sporten komen veel voor. Krampen kunnen het beste worden omschreven als “niet-vrijwillige en pijnlijke samentrekkingen van de skeletspier”. Ondanks dat spierkrampen vaak voorkomen is de oorzaak nog steeds niet helemaal duidelijk en de literatuur spreekt elkaar veel tegen. Magnesium lijkt een van de oplossingen volgens vele “experts”, maar wat zegt de wetenschap hierover? Magnesium als mineraal Magnesium is

WOAW! Nou ben ik altijd al dol op pannenkoeken, maar deze zijn nu (even tijdelijk) mijn nieuwe favoriet. Pannenkoeken passen overduidelijk in mijn visie van sportvoeding. Ze zijn namelijk super makkelijk te bereiden, super snel te bereiden en super voedzaam. Mits je natuurlijk weet wat je doet. En om je even op weg te helpen krijgen jullie het recept van deze schatjes cadeau! Zeer geschikt als tussendoortje voor sporters óf

GEEF JE NU OP! Op 14 september geven wij een cursus over de invloed van voeding op de sportprestaties. Dus ben je topsporter of recreatieve sporter en wil je meer uit jezelf halen? Dan moet je je zeker inschrijven. Hoe & wat? 14 september, van 19.30-20.30 uur bij Veel Beter. … Omdat dit de eerste keer is zijn de kosten nu maar €5 per persoon. Aanmelden graag via Josette@veelbeter.nl (Met

In de Olympische discipline van Taekwondo is gewicht één van de belangrijkste elementen die mede bepaald of je wint of verliest. Voor beginners is dit minder relevant maar naar mate men verder gevorderd raakt, raakt met steeds sterker geobsedeerd met het getal op de weegschaal. Zelf kon ik met 20 uur per week trainen gemakkelijk onder de 74kg blijven. Echter was dit internationaal niet mogelijk, dan had ik naar de

Wat kunnen eiwitten betekenen voor het herstel van spier- en peesblessures bij sporters? Spierblessures zijn natuurlijk te allen tijden vervelend, maar ze kunnen ook nog eens extra gevolgen hebben. Denk hierbij aan verlies van spiervolume en spierkracht. Door middel van voeding kunnen we dit grotendeels voorkomen én je lichaam ondersteunen bij de opbouw van trainingen tijdens de revalidatie. Hoewel veel verschillende aspecten in de voeding invloed hierop hebben, willen we

Ik heb ‘m! In oktober 2016 was ik al afgestudeerd aan het IOC (internationaal Olympisch Comité) Sports Nutrition, maar afgelopen 5 mei 2017 mocht ik mijn diploma dan toch echt in ontvangt nemen in Lausanne, Zwitserland. Wat een eer om dit mee te mogen maken. Ik ben nu officieel onderdeel van de prachtige Olympische familie. “Someone once asked me what I wanted to accomplish in life. Now, many years later

Triathlon en Voeding. Goede voeding is het halve werk. Er is nu een nóg grotere en uitgebreidere versie van de Triathlon & Voeding flyer! Deze is uitgedeeld op veel triathlons door het hele land, maar staat nu ook online. Je kunt de flyer hier downloaden: Folder Triathlonbond Triathlon & Voeding

21

feb 2017

Almere City Run

Almere City Run Wat begon als grapje binnen de familie werd werkelijkheid. We zouden met een hele groep meedoen aan de Almere City Run op 12 juni 2016, maar liefst 7 kilometer! We hebben met z’n alle goed getraind en naar het evenement toegeleefd. Daar kon een sponsor natuurlijk niet bij ontbreken! Vanuit JVT Voedingsadvies heb ik hardloopshirtjes laten drukken voor iedereen. Tevens werd er een commercial van de praktijk