Een van mijn favo vega burger ever, de Pompoen Burger! Super makkelijk, Super snel, Super voedzaam én Super Super lekker.

Prima geschikt om als maaltijd voor een training te nemen vanwege de koolhydraat samenstelling.

Eetsmakelijk!

Check de Link voor het bereidingsfimpje! (https://www.facebook.com/veelbeter/videos/1621277247893775/)

READY FOR A PRE-WORKOUT BURGER?Enjoy!Pompoen-Quinoa BurgersVoor 4 burgersIngrediënten:- 100 gram quinoa- 150 gram pompoen, in stukken gesneden- 1 teentje knoflook- 1 rode ui- Handvol basilicum- 50 gram volkorenpaneermeel- 50 gram fijne havermoutvlokken- 1 ei- 1 theelepel komijnpoeder- 1 theelepel olijfolieVoor de garnering:- romaine baby sla- limoen koriander hummus- komkommer- gemengde kiemgroente- spelt- of volkorenbolBereidingswijze:Kook de quinoa volgens de instructies op de verpakking. Kook ondertussen ook de pompoen blokjes gedurende 8 minuten gaar. Giet de pompoen wanneer deze gaar is af en spoel na met koud water. Snipper de ui en knoflook. Doe deze in de keukenmachine, samen met de komijnpoeder, paneermeel, havermout, ei, basilicum en pompoen. Maal tot een grove puree. Haal het mes uit de keukenmachine, voeg de gekookte quinoa toe en roer goed door. Maak je handen vochtig en vorm vier stevige burgers van de grove puree. Leg doorzichtig folie op een bord en plaats de burgers hierop. Dek de burgers af met nog een laag folie en leg ze voor vijftien minuten in de vriezer. Verhit wat olijfolie in een koekenpan. Bak de burgers op middelhoog vuur goudbruin in ongeveer vijftien minuten. Keer de burgers regelmatig, om beide kanten goed te bakken.Beleg de bol met de garnering en de burger, enjoy!

Geplaatst door Veel Beter op woensdag 1 november 2017